Головна » Статті

Всього матеріалів в каталозі: 26
Показано матеріалів: 11-20
Сторінки: « 1 2 3 »

STREAM-ОСВІТА:

РОЗВИВАЄМО  КРИТИЧНЕ                          МИСЛЕННЯ ДОШКІЛЬНЯТ

ФОРМИ ПРОЯВУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ В ДОШКІЛЬНЯТ

 У загальній психології під критичним мисленням розуміється оцінна діяльність суб’єкта пізнання, яка спрямована на засвоєння знань, що характеризується контрольованістю, логічністю, цілеспрямованістю. Успішний розвиток критичного мислення у дітей дошкільного віку в освітньому процесі забезпечується комплексом педагогічних умов, серед яких:

активізація пізнавальної діяльності дітей, спрямованої на отримання інформації, необхідної для оцінювання та аргументації, своєї позиції з обговорення питання;

розвиток потреби в пізнавальній діяльності;

творення можливостей для набуття досвіду прояву критичного мислення через експериментування.

Критичність як істотна властивість мислення та важлива складова діяльності має суттєве значення для інтелектуального розвитку дітей.

               МОЛОДШИЙ ДОШКІЛЬНИЙ ВІК

Елементарними формами виявлення  помилок і  недоречностей  в об’єкті пізнання є своєрідні емоційні реакції дітей, починаючи від простого збентеження до подиву , які часто супроводжуються руховими реакціями. Ці форми появу критичності мислення проявляються вже в молодших дошкільнят. Умовно їх відносять до першого, зародкового, рівня критичності. Проте ставлячи перед дитиною завдання знайти помилки, ми відкрито підводимо до пошуку того, що неправильно зображено на картинці. Дорослий ніби  провокує виникнення сумнівів у дитини, які, у свою чергу, мають стимулювати прояв критичності. Система методичних прийомів, які допомогають виявити рівень розвиненості критичного мислення в дошкільників , вибудовуються  за принципом поступового  ускладнення завдань з урахуванням  вікових особливостей формування мислення загалом.

Так, варіантом завдання може бути концентрація  уваги дитини на об’єкті за допомогою інструкції: «Подивися на картинку і розкажи, про що тут намальовано» або «Послухай текст і розкажи, про що в ньому розповідається». Інструкція такого  типу дається в момент пред’явлення об’єкта пізнання (зображення або тексту).Що молодша дитина, то менш розвинена її здатність до узагальнення.Тож висловлюючи критичне судження  після слухання, скажімо , небилиць, вона ймовірно, перелічуватиме окремі факти  або випадки, не розглядаючи їх у взаємозв’язку.

Критичні оцінні судження дитина молодшого  дошкільного віку висловлює лише після інструкції: «Знайди помилки».

              СЕРЕДНІЙ ДОШКІЛЬНИЙ ВІК

Такий самий рівень розвитку критичності може спостерігатися і в дітей середнього дошкільного віку. Завдання знайти помилки активізує розумову діяльність малят. Дошкільнята, відшукуючи помилки, проявляють новий «прояснювальний рівень» - рівень критичності мислення. Діти прагнуть конкретизувати наявні помилки, пояснити, у чому полягає помилковість судження чи зображення. Прояв критичності залежить від наявних у дітей знань, особливостей сприймання ними об’єкта пізнання, а також від характеру словесних сигналів педагога.

Мої статті | Переглядів: 72 | Додав: sonecko-sad | Дата: 03.03.2021 | Коментарі (0)

Новонаталівський ясла – садок «Сонечко» загального типу

 

Хрестівської сільської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тиждень безпеки життєдіяльності

            22.02.2021-26.02.2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тиждень безпеки життєдіяльності

22.02.2021- 26.02.2021

Старша група

Понеділок

Заняття з  ознайомлення з навколишнім «Особиста безпека»

Мета: ознайомити дітей з небезпечними предметами, які можуть стати причиною ушкодження здоров’я; закріплювати знаним дітей про власну безпеку, вчити бути уважними, обережними, знаходити вихід з небезпечних ситуацій, виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я і життя.

 

                                        Вівторок

Заняття з розвитку мовлення «Зимова відлига»

Мета: розширити уявлення дітей про зимові розваги;  формувати поняття «безпечні розваги», безпеки під час зимових розваг; ознайомити дітей з елементарними правилами безпечної поведінки під час ожеледиці; хуртовини; надати поняття безпечного поводження в разі утворення бурульок на даху.

 

                                         Середа

Заняття з мовленнєвого розвитку «Безпека у побуті»

Мета: повторювати та закріплювати правила безпечного поводження під час

пожежі, користування ліками та побутовою хімією, зустрічі з незнайомими людьми,знаходження на вулиця міста, в лісі, біля водойм; виховувати почуття відповідальності за своє життя та життя товаришів.

 

                                          Четвер

Заняття з ознайомлення з навколишнім «Зима - чарівниця»

Мета: вчити дітей встановлювати причинно-наслідкові зв’язки: дати поняття про фізичні властивості води в різних її проявах (сніг, лід) та можливу небезпеку від неї в природі; познайомити з ознаками обмороження; дати поняття про властивості мокрої поверхні заліза під морозу; застерегти від  знаходження під дахом під час відлиги; формувати у дітей обережність та безпечну поведінку.

 

                                          П’ятниця

Заняття з мовленнєвого розвитку «Чистота – запорука здоров’я»

Мета: формувати в дітей уміння давати характеристику героям літературного твору; розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять, уяву; прищеплювати навички пояснювального мовлення; розвивати вміння мислити і складати розповідь – опис.

Мої статті | Переглядів: 84 | Додав: sonecko-sad | Дата: 03.03.2021 | Коментарі (0)

Ще з найдавніших часів люди прикрашали свої оселі картинами. Починаючи з малюнків на стінах печер і до сьогодення, коли однаково легко придбати полотно іменитого художника чи твір-штамповку, випущену мільйонним накладом.

     У роботі з дошкільнятами та їхніми батьками намагаюся пропагувати ідею, що вироби, створені власноруч, надають нашим домівкам неповторності, зберігають приємні спогади про спільну діяльність, а ще сприяють естетичному розвитку малят.

     Сучасні арткрамниці пропонують безліч матеріалів для творчості. Проте на кожному із занять з малюками я раджу їм озирнутися довкола і побачити, як знайдені на вулиці камінчики чи прутики або ж тканину від старого платтячка чи нитки зі светрика, з якого ми вже виросли, можна використати для створення ексклюзивного виробу.

     Це особливо актуально в наш час, коли в дошкільних закладах приділяється велика увага економічному вихованню.

     Крім того така робота розвиває фантазію, креативність, дрібну моторику малят.

      У своєму майстер-класі я покажу, як можна використати чайну заварку для створення картин. Зазначу: цей матеріал натуральний, екологічно чистий, гігієнічний (пам’ятаймо, що він проходить обробку окропом). Та найголовніше — він доступний кожному вихователю, і не має значення, де той живе — у мегаполісі чи в невеличкому селі. Варто тільки заздалегідь зробити заготовки.

      З одного боку, ми не витрачаємо гроші на прикраси, тобто заощаджуємо, зміцнюючи бюджет сім’ї, а з іншого, якщо систематично підводити дітей до усвідомлення того, що варто давати речам та предметам друге життя, у майбутньому ми отримаємо покоління свідомих, економічно і екологічно освічених громадян України.

 

Мої статті | Переглядів: 65 | Додав: sonecko-sad | Дата: 11.06.2020 | Коментарі (0)

семінар практикум "Досліди в мистецтві"

Мої статті | Переглядів: 89 | Додав: sonecko-sad | Дата: 11.06.2020 | Коментарі (0)

Як цікаво й ефективно провести час з дітьми під час карантину

 

    Карантин – це серозне випробовування і для дорослих, і для малят. Але це час можна також використати для того, щоб краще пізнати одне одного, стати ближчим. І саме батьки мають узяти на себе психологічний стан членів родини, і насамперед дітей. Чим варто зайнятися під час карантину, на які моменти слід звернути особливу увагу, підкажуть рекомендації фахівчині.

  Чи помічали ви, як діти копіюють батьків у найменших дрібницях? У манері говорити, у виборі інтересів та майбутньої професії, способі життя та мислення. Коріння цього явища сягає найдавнішої історії розвитку життя.

    У психології є таке поняття як імпринтинг. Це психофізіологічний механізм, згідно з яким образ, сприйнятий у певний кризовий період розвитку, міцно закарбовується в мозку, трансформуючись у стійку програму поведінки. Отже маємо розуміти, що ми, дорослі, завжди у фокусі уваги нашої дитини і з перших хвилин її життя подаємо їй приклад, взірець. Ми постійно спостерігаємо процес наслідування рис і звичок, емоційних реакцій батьків дітьми.

    Сьогодні дуже важливо, щоб емоційний стан батьків був стабільним, оскільки це ті люди, які забезпечують дитині безпеку й турботу. Ось деякі рекомендації, які допоможуть цікаво та ефективно провести час упродовж карантину.

                          Розпорядок дня

     Розробіть режим дня для всієї сім’ї. визначте коли діти мають іти до ліжка. Щодня це слід робити в один і той самий час. Режим упорядковує день. Його дотримання допомагає зберігати спокій і не зриватися на рідних.

                         Правила  співжиття

   Домовтеся про права та обов’язки кожного члена сім’ї на час карантину. Нехай дотримання санітарно-гігієнічних норм буде обов’язковим правилом для всіх. Доцільно створити цікаву інфографіку щодо цих норм разом з дітьми. Можна й скачати правила з інтернету, але неодмінно обговоріть їх та час від часу привертайте до них увагу дітей.

                         Інформаційна гігієна

   Не треба кожні 5-10 хвилин читати новини та обговорювати  їх при дітях. Дізналися нову інформацію, подумали, що можна зробити, аби убезпечити родину, вжили потрібних заходів – усе, досить. Перемикайтеся на корисні справи.

                        Веселе прибирання

    Візьміть ганчірки, увімкніть гарну ритмічну музику, яку полюбляють ваші діти, і «йдіть у бій за чистоту»! Прибирайте квартиру і залучайте до цієї справи дітей, заздалегідь розподіливши територію та навантаження. Ви отримаєте чудовий терапевтичний ефект і заодно виконаєте рекомендації вірусологів.

                         « тиха година»

    Запровадьте « тиху годину» - час відпочинку для всіх. Малюки нехай лягають спати, а дорослі можуть побути на самоті (це дуже важлива для кожної людини потреба). Розійдіться по різним кімнатам або куточках і займіться своїми справами. Залиште одне одного в спокої й відпочиньте від спілкування.

                                Іри разом

    Удень передбачайте час для ігор на розвиток пізнавальних психічних процесів. Діти полюбляють відгадувати загадки й складати їх, радо грають в ігри «Меморі», «Крокодил», знаходять слова на визначений звук. Ігри на розвиток уваги, уяви, сприймання завжди можна знайти в інтернеті. А краще зателефонуйте виховательці свого малюка і попросіть порекомендувати перелік таких розваг. Час від часу влаштовуйте вечори настільних ігор. Це не лише розвиток дитини, а й можливість разом посміятися, поспілкуватися, зблизитися.

                                Халабуди

     А як ж без халабуд та лабіринтів? Ніяк! Лабіринти можна зробити з мотузок, наклеєних на підлозі доріжок. А столи, стільці та коробки, простирадло або плед стануть «будівельним матеріалом» для халабуди. Ігри у халабуді розвивають уяву та фантазію, крім того є ефективним методом боротьби зі страхом темряви.

                          

 

Мої статті | Переглядів: 64 | Додав: sonecko-sad | Дата: 11.06.2020 | Коментарі (0)

Перший крок у дитсадок: поради батькам

Готуємося до відвідування дитсадка

  • Постарайтеся максимально наблизити розпорядок  дня дитини до режиму дошкільного закладу.
  • Розповідайте своєму малюкові, що на нього чекає в садочку.
  • Читайте книжки про дитячий садок (як – от «Софійка йде до дитячого садочка» дитячий Л.Шнайдер, «Поцілунок у долоньці» О.Пенн).
  • Пограйте «в дитячий садочок» удома, допоможіть дитині «прожити » різні сценарії відвідування дитсадка, аби вона знала, що на неї там чекає.

 

Дитина прийшла в дошкільний заклад

  • Обов’язково повідомляйте малюкові, хто і коли забере (наприклад: «Ти погуляєш з дітками на майданчику, повернешся до групи, пообідаєш, і я за тобою прийду»). Можу
  • Проговорюйте або програвайте різні ситуації, які можуть виникнути в дитсадку, і варіанти виходу з них: наприклад, що робити, коли захочеш пити або в туалет .
  • Програвайте в дома конфліктні ситуації, які виникають у садочку (хтось не бажає ділитися іграшками; усі хочуть бути першими в грі тощо), міняючись ролями та вигадуючи якомога більше варіантів розв’язання цих ситуацій.
  • Запитуйте в дитини, як пройшов її день (якщо малюк ще не дуже добре розмовляє, на допомогу прийде вихователька), фокусуйте увагу на позитивних моментах.
  • Дотримуйтесь бережного режиму: уникайте походів у шумні та багатолюдні місця, не запрошуйте гостей, призупиніть відвідування додаткових занять. Багато сил малюк витрачається в цей період на адаптацію до дитячого садка, тож не треба його перевантажувати.
Мої статті | Переглядів: 68 | Додав: sonecko-sad | Дата: 11.06.2020 | Коментарі (0)

Новонаталівський ясла- садок «Сонечко»

 

 

 

 

Консультації для вихователів

 

 

Т.О.Шевченко

 

 

 

2020 рік

Мої статті | Переглядів: 88 | Додав: sonecko-sad | Дата: 10.22.2020 | Коментарі (0)

План роботи

Мої статті | Переглядів: 66 | Додав: sonecko-sad | Дата: 07.24.2020 | Коментарі (0)

Аналіз роботи ЗДО за 2019 - 2020 навчальний рік

Мої статті | Переглядів: 71 | Додав: sonecko-sad | Дата: 07.24.2020 | Коментарі (0)

Звіт завідувача

Новонаталівського ясла-садка «Сонечко» загального типу Хрестівської сільської ради Херсонської області за 2019 – 2020 рік

Мої статті | Переглядів: 64 | Додав: sonecko-sad | Дата: 07.10.2020 | Коментарі (0)

1-10 11-20 21-26