Головна » Статті » Мої статті

Семінар - практикум "Штампографія: відкриймо дітям радість"

ШТАМПОГРАФІЯ: ВІДКРИЙМО ДІТЯМ РАДІСТЬ ТВОРЧОСТІ

МАЛЮВАННЯ ДЛЯ ДИТИНИ –ЦЕ ПЕРЕДУСІМ НАГОДА ВИСЛОВИТИ СВОЇ ПОЧУТТЯ, ЕМОЦІЇ, СТАВЛЕННЯ ДО СВІТУ.

           СВОБОДА ТВОРЧОСТІ  –   САМОВИРАЖЕННЯ  І  РОЗВИТОК

Художньо-продуктивна діяльність-ефективний засіб розвитку особистості. Кожна дитина, починаючи з двох-трьох років і до підліткового віку, малює все, що чує, бачить відчуває та уявляє. При цьому для дошкільняти, на відміну від дорослого, більше важить процес творчості, ніж її результат. Малюючи,  дитина передає своє бачення світу, ставлення до нього, виплескує на папір, пісок, дошку власні емоції, які, отримавши графічне, кольорове втілення, стають їй зрозумілішими. Під час організації  образотворчої діяльності дошкільнят вкрай важливо відходити від шаблонності, суворої регламентованості, орієнтації на кінцевий результат, надаючи дітям свободу самовираження. При цьому йдеться не лише про образні уявлення малюка і бажання передати їх у малюнку, а й про можливість вибору художніх засобів і технік. Адже  що більшою кількістю  прийомів володіє дитина, то більше можливостей вона має для створення художнього образу. Дошкільник в міру свого дорослішання проявляє активний інтерес до різних видів образотворчої діяльності та художніх технік, швидко змінюючи об’єкти свого захоплення.

С.Погодіна пов’язує це з нестійкою увагою дитини, швидким «перемиканням» їз одного виду діяльності на інший. Тому поряд з використанням традиційних художніх матеріалів ефективним засобом підвищення мотивації до образотворчості є ознайомлення дітей з нетрадиційними техніками зображення. Під нетрадиційними техніками образотворчості розуміємо використання матеріалів, інструментів, способів зображення, які є не загальноприйнятими, широко застосовуваними в образотворчій діяльності, як-от кляксографія, пальчиковий живопис, монотипія, малювання воском,  зубною щіткою, нитками, штампами, поролоном, соломинкою та ін. Відхід  від звичних способів малювання, пошук нових креативних рішень сприяє розвитку дитячої творчості, активності, уяви. Діти люблять новину новизну, їм цікаві різноманітні матеріали, вони щиро радіють, споглядаючи продукти власної творчості.

ПЕРЕВАГИ ВИКОРИСТАННЯ ШТАМПОГРАФІЇ

Одна з найбільших доспупних і простих у застосуванні нетрадиційних технік образотворчості – штампографія. Ця техніка відкриває широке поле для розвитку творчості та психічних процесів дитини, гуманізації освітнього процесу. Визначимо переваги використання штампографії в роботі з дошкільнятами.

СВОБОДА ТВОРЧОСТІ.

Педагог замість готового зразка демонструє лише спосіб дії зі штампом. Це допомогає уникнути копіювання дитиною готового зразка, активізує її уяву, творчість , самостійність, ініціативу.

ІГРОВА ФОРМА.

 Процес малювання штампами передбачає спонтанний характер  дій, які легко переходять в ігрові маніпуляції. Сам процес штампування швидше нагадує гру, тож створює в дитини радісний настрій, знімає страх і стимулює позитивну мотивацію.

ЕСТЕТИЧНО ПРИВАБЛИВИЙ РЕЗУЛЬТАТ.

Використовуючи штампи, дитина завжди отримує гарний результат, що , безумовно, утверджує її у власних силах, посилює інтерес до художньої творчості. Якщо штамп має промальовані деталі: тоненькі прожилки на соковитому листі, пелюстки пухнастих квітів тощо, то маленький художник наприкінці роботи отримує величезне естетичне задоволення від фактури, досконалості свого малюнка. Робота з різними видами штампів і використання різних кольорів дає можливість тримати важливий результат у вигляді барвистого орнаменту чи насиченої композиції. Підтримка , схвалення, захоплення дорослих посилять радість дитини і викличуть у неї стійкий інтерес до творчої діяльності.

РОЗВИТОК ДРІБНОЇ МОТОРИКИ, ПІДГОТОВКА РУКИ ДО ПИСЬМА .

Під час використання штампа дитина відчуває рухи м’язів, зміну їхнього тонусу, коригує напрям руху руки і силу натиску. З часом удосконалюються навички відповідного положення руки під час штампування, ритмічного повторення однотипних рухів. Це сприяє розслабленню м’язів руки, робить рухи довільними, пластичними і легкими. Малювання штампами вимагає від малюка акуратності, точності рухів. Усе це готує руку дитини до письма.

РОЗВИТОК ПРОСТОРОВОГО ОРІЄНТУВАННЯ НА АРКУШІ ПАПЕРУ, ОКОМІРУ,ЗОРОВОГО СПРИЙНЯТТЯ

Малюючи штампами, малюк починає краще відчувати композицію і ритм, мову орнаменту, «кольорову пісню» декоративного розпису. Оскільки штампування не передбачає створення попереднього ескізу олівцем, дитина вчиться планувати композиційне рішення роботи, передбачати наслідки своїх дій.

ЯК ВИГОТОВИТИ ШТАМПИ З ОВОЧІВ

Штампи із зображенням рослин, тварин, машин, казкових персонажів можна придбати в магазинах канцелярських товарів або іграшок. Однак їх легко створити власноруч з побутових або природних матеріалів , наприклад з овочів. Картопля, морква, буряк, гарбуз, кабачки, цибуля, часник – усе це чудова, а головне – доступна для штампів, що допоможе  створити безліч фактурних відбитків. Діти залюбки беруть участь у виготовленні овочевих штампів.

ДЛЯ ВИГОТОВЛЕНЯШТАМПІВ ВАМ ЗНАДОБЛЯТЬСЯ:

-овочі(буряк, морква, цибуля,)

-простий олівець,

-канцелярський ніж.

ПОСЛІДОВНІСТЬ ВИГОТОВЛЕННЯ

1.Миємо овочі, підсушуємо їх серветкою і розрізаємо навпіл щоб поверхня штампика була рівною, необхідно розрізати овоч одним упевненим рухом.

2.На зрізаній поверхні овочу гостро заточеним олівцем малюємо силуетне зображення, наприклад квітку. При цьому варто добре натискати на олівець, аби він залишив помітний слід.

3.Канцелярським ножем поглиблюємо слід від олівця по зовнішньому контуру зображення на глибину не більше 1 см робимо горизонтальний надріз і зрізаємо край овочу вздовж усього силуетного зображення.

4.У результаті ми отримуємо штамп з рельєфом квітки посередині. Домальовуємо олівцем необхідні лінії й крапки на пелюстках для декоративності образу.

Залишається лише нанести широким пензлем фарбу на поверхню штампика , акуратним , чітким рухом поставити його на аркуш, злегка натиснувши, зачекати декілька секунд і обережно забрати штамп, щоб не розмазати фарбу.Відбиток готовий!

ІДЕЇ ДЛЯ ТВОРЧОСТІ

За допомогою штампиків можна створювати різноманітні композиції. Наприклад, виготовивши штампики із зображеннями тюльпана, троянди, ромашки, листочків різних форм, можна запропонувати дітям намалювати букет, квіткову галявину чи клумбу. Малювати можна як на білому , так і на кольоровому тлі. Квітковими штампами  можна прикрасити тацю, дощечку, тарілку у формі кола, овалу, прямокутника, виготовлені з паперу чи з картону.          За допомогою штампів із зображенням риб, морських зірок, мушель і водорослей можна створити підводне царство.

Використання овочевих штампів в образотворчій діяльності мотивує дошкільнят до художньої творчості, перетворює технічний процес на гру, сприяє подоланню напруження, невпевненості і забезпечує свободу самовираження.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ

                

 

 

ШТАМПОГРАФІЯ:

ВІДКРИЙМО ДІТЯМ РАДІСТЬ ТВОРЧОСТІ

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                     КВІТЕНЬ

                                                                                     Т.І.ЄРОХІНА               

Категорія: Мої статті | Додав: sonecko-sad (03.03.2021)
Переглядів: 92 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar