Головна » Статті » Мої статті |
СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ
МОРСЬКІ МЕШКАНЦІ
Березень Л.О.КОЗАЧОК
МОРСЬКІ МЕШКАНЦІ ЦИКЛ-МІНІ ЗАНЯТЬ ДЛЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОЇ ГРУПИ Улітку освітній процес організовується таким чином, аби зменшити навчальне навантаження на малят, при цьому збагачувати їхній досвід взаємодії, практичного застосування набутих протягом року знань і вмінь. Зокрема, значне місце відводиться художньо-продуктивній діяльності. Її можна організувати як серію міні-занять, що доречні як у першій, так і в другій половині дня, на прогулянках. Так ми надаємо вихованцям більше можливостей для творчості і спілкування, а також робимо їхнє дозвілля цікавим, насиченим і корисним. МЕТА. Закріплювати знання дітей про морських мешканців: рибу, молюска, черепаху. Формувати сенсорні еталони; вміння сприймати інформацію на слух, відповідати на запитання. Збагачувати активний словник дітей. Закріплювати вміння працювати в різних техніках образотворчості: пісочної анімації, малювання за трафаретом та тонування паперу з восковим малюнком. Розвивати дрібну моторику, мислення, уяву. Виховувати любов до природи, здатність емоційно сприймати її красу, милуватися нею. МАТЕРІАЛ: Зображення моря, морських мешканців; акваріум з рибками; трафарети з лінолеуму у вигляді рибок; аркуші паперу; кольоровий пісок, клей, клейові пензлики; кольорові рибки , вудки; миска з водою; картонний силует черепахи з вирізами-отворами у вигляді геометричних фігур; аркуші з попередньо нанесеним восковою свічкою зображенням черепахи, розведена гуаш синього кольору, поролонові губки; мушля морського молюска; пластикові контейнери з вологим піском; серветки; аудіозапис звуків моря. КОЛЬОРОВІ РИБКИ Вихователь пропонує дітям провідати рибок у акваріумі і погодувати їх. Хтось із малят насипає корм в акваріум, решта спостерігають. ВИХОВАТЕЛЬ. Як живеться нашим рибкам? Що вони роблять? А чи знаєте ви, де мешкають рибки? Хто з вас був на морі? Яка вода у ньому? Яких морських тваринок ви бачили? Пропонує розглянути зображення моря, морських мешканців, акцентує увагу на рибі, частинах її тіла( голова, тулуб, хвіст, плавники). МАЛЮВАННЯ КОЛЬОРОВИМ ПІСКОМ ВИХОВАТЕЛЬ. Подивіться! Хто це до нас приплив? ( привертає увагу до трафаретів рибок, що лежать на столах. Пропонує обвести трафарет пальцем, називаючи форму частин тіла: тулуб округлий, хвіст трикутний).Зараз рибки всі одинакові, сірі. Може зробимо їх неповторними, різнобарвними? А допоможе нам кольоровий пісок! Яких кольорів у нас є пісок?( Червоний, жовтий, синій, зелений).Подивіться, як це робитиму я. Спочатку наносимо на тулуб рибки клей, потім беру трішки піску і посипаю рівномірно зверху, ось так. (Вихователь знімає трафарет, струшує зайвий пісок, показує зображення риби). Тепер створіть своїх рибок. ЗВУЧИТЬ МУЗИКА. Діти створюють своїх рибок. ВИХОВАТЕЛЬ. Які чудові рибки вийшли у вас ! А головне всі різні. Ой, водичка хлюпоче! До нас припливли кольорові рибки – пограймося з ними! ГРА «УПІЙМАЙ РИБКУ» Діти магнітними вудками ловлять рибок(кожен свого кольору) в мисці з водою. ТАЄМНИЦЯ МУШЛІ Діти граються на килимку. Вихователь підсідає до них, бере участь у грі, ненав’язливо пропонує роздивитися мушлю, послухати її. Звучить тиха музика, чується шум прибоя, крик чайок в аудіозаписі. ВИХОВАТЕЛЬ. Діти , що у мене у руках? Що нагадує вам шум мушлі? З якими морськими мешканцями ми зустрічалися? (разом розглядають зображення моря, морських мешканців, мушлі різних форм. Вихователь звертає увагу на спіралевидну форму мушлі). ВИХОВАТЕЛЬ.У таких мушлях живуть молюски. Шукаючи їжу, вони висовують свої тільця з «хатинки», а коли виникає небезпека, ховаються назад у мушлю. МАЛЮВАННЯ НА ПІСКУ ВИХОВАТЕЛЬ. Спробуємо зобразити мушлю на піску. Погляньте, як це можна зробити. Спочатку я ставлю на пісок палець і починаю малювати по колу, ніби клубочок. Ось так, ще і ще… і вийшла мушля – хатинка морського молюска. (Діти малюють мушлю на піску, кожен у своїй посудині). ВИХОВАТЕЛЬ. Які гарні мушлі! Придумайте їм імена. ЧЕРЕПАШКО ПОКАЖИСЬ ВИХОВАТЕЛЬ. Відгадайте загадку: У ХАТИНІ ЗАЧИНИЛАСЯ, ТИХЕСЕНЬКО ПРИЧАЇЛАСЯ І СИДИТЬ НІМА ВІД СТРАХУ. ХТО ЦЕ, ДІТИ? (черепаха) (Демонструє ілюстрацію, пропонує показати і назвати голову, лапи, панцир черепахи, за наявності черепахи в куточку живої природи можна організувати спостереження за нею). ДИДАКТИЧНА ГРА «ВІДРНМОНТУЄМО ПАНЦИР» Діти добираютьі вставляють в отвори силуету черепахи відповідні фігури. ВИХОВАТЕЛЬ. Черепашки надіслали нам своє фото морською поштою, але солона вода змила зображення . (Показує дітям чистий аркуш паперу ). Як же нам відновити його? У пригоді стане чарівна водиця! Якого вона кольору? (Синього).Якщо нанести цю чарівну водицю на аркуш паперу, то на ньому з’явиться малюнок. Спробуймо! ТОНУВАННЯ ГУБКОЮ ВОСКОВОГО ЗОБРАЖЕННЯ ВИХОВАТЕЛЬ. Подивіться, як я малюю кольоровою водою: ГУБКУ В ВОДУ УМОЧАЮ, МАЛЮВАТИ ПОЧИНАЮ . ЧЕРЕПАШКО, ПРОЯВИСЬ, ВСІМ ДОВКОЛА ПОКАЖИСЬ ! Вихователь демонструє техніку нанесення фарби на аркуш паперу , попередньо розмальований восковою свічкою . Акцентує увагу на тому, що губкою слід акуратно проводити на поверхні зліва направо. ВИХОВАТЕЛЬ. Хто з’явився на ваших аркушах? Що є в черепахи? (Панцир, голова, лапи).Як ви гадаєте, куди пливе черепаха? (Міркування дітей).А пливе вона до своїх друзів, молюска і рибки, що живуть у морі. Пам’ятаєте, як ви їх малювали? Діти розглядають предметні картинки «Черепаха», «Морський молюск», «Риба», визначають спільні та відмінні ознаки.
| |
Переглядів: 119 | |
Всього коментарів: 0 | |